Що буде, якщо не робити розвал-сходження?

Що таке розвал-сходження?

У простому розумінні – це дві характеристики того, як точно налаштовані колеса вашого автомобіля. Якщо вони стоять строго вертикально – це нульовий розвал. Якщо верхня частина колеса нахилена всередину, а нижня – назовні, нагадуючи форму будиночка, то це вже негативний розвал. А якщо, навпаки, верхня частина вигинається назовні, то це позитивний розвал.

Щодо сходження, то воно може бути плюсовим або мінусовим. Позитивне сходження виглядає так, що передні частини коліс розташовані ближче одна до одної, ніж задні, нагадуючи, що вони “сходяться” при русі вперед. З іншого боку, якщо колеса виглядають, ніби розходяться, то це вже негативне сходження.

Навіщо робити розвал-сходження і на що це впливає

Усі названі налаштування входять у систему керування транспортним засобом. А тепер, давайте зазирнемо у світ конструкторів та вагуємо питання – наскільки важлива керованість? Під час розрахунків параметрів автомобіля, інженери беруть до уваги різні сили, які спрямовують свій вплив на нього. Ці навантаження визначаються і площею контакту шин із дорогою.

Неправильно виставлені або пошкоджені в процесі експлуатації положення коліс ведуть до зміни площі контакту. Це, в свою чергу, викликає порушення всіх розрахунків. Машина, звісно, буде рухатися, але не так ефективно, як вона могла б.

З іншого боку, правильно відрегульовані кути розвалу-сходження коліс – це:

  1. Керованість і маневреність: ваш автомобіль реагує на ваши команди точно та швидко.
  2. Комфортність руху та хороший накат: ви насолоджуєтеся плавним рухом і ефективним використанням енергії.
  3. Курсова стійкість і несхильність до заносів: виручає в непередбачених ситуаціях на дорозі.
  4. Економія палива і уповільнене зношування шин: ваш автомобіль ефективно використовує пальне та тривало служить.
  5. Чутливість і легкість керма, здатність автомобіля самостійно повертатися до прямолінійного руху: ви отримуєте задоволення від легкого та точного керування.

Отже, якщо мрієте про бездоганну подорож, не забувайте, що усі ці деталі взаємодіють, створюючи гармонійний баланс між керованістю та технічною ідеальністю вашого транспортного засобу.

Чому налаштування збиваються і як часто потрібно робити регулювання

Коли настав час для проведення розвал-сходження? Це питання, яке часто хвилює автовласників, і ось кілька ключових критеріїв:

  1. За кількістю кілометрів. Виробники рекомендують перевіряти кути не рідше, ніж кожні 30 тисяч кілометрів. Під час руху автомобіля колеса піддавані значним навантаженням, які можуть розшатати підвіску та налаштування. З огляду на стан доріг, рекомендується проводити перевірку частіше – кожні 15-20 тисяч кілометрів.
  2. За ознаками проблем. Проводьте регулювання, якщо помічаєте такі ознаки:
  • Швидке та нерівномірне зношування шин.
  • Збільшена витрата пального без видимих причин.
  • Зміна відчуття керування – воно може стати легшим або, навпаки, важчим.
  • Автомобіль тягне вбік або погано тримається на дорозі.
  • Зміни положення керма під час руху прямо.
  • Шини шиплять на поворотах.
  • Перебільшення або тягання в бік під час гальмування.
  • Кермо повертається не відразу після повороту.
  • Затримка у реакції автомобіля на кермо.
  • Різниця в радіусі повороту вправо і вліво.
  1. Після ремонту підвіски. Проводьте регулювання після таких робіт, як:
  • Заміна амортизаторів.
  • Зміна дорожнього просвіту автомобіля.
  • Встановлення проставок під пружини підвіски.
  • Заміна сайлентблоків, кульових опор, важелів і т.д.
  • Встановлення посилених пружин підвіски.
  • Заміна наконечників рульових тяг.
  • Ремонт рульової рейки.

Також розгляньте можливість перевірки після:

  • Пробиття або деформації підвіски внаслідок удару.
  • Обкатки нового або нещодавно придбаного вживаного автомобіля.
  • Сезонної зміни коліс.

Наша адреса: Бровари, вул. Москаленка Сергія, 20 (район Торгмаш, недалеко від окружної).

Телефони: +380672508383  +380502508383  +380632508383

Запишітся в онлайн режимі на СТО, просто пройдіть за посиланням https://ms20.com.ua/online/

Top